Prompting techniques – researching subjectivities in educational history.

Bidragets oversatte titel: Fremkaldelselsesteknikker.: At undersøge subjektiviteter i uddannelseshistorie.

Helle Bjerg, Lisa Rosén Rasmussen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Artiklen fremlægger og diskuterer to metodiske tilgange til at producere og analysere kvalitative interview i forbindelse med brugen af skoleerindringer som kilder til skolehistorie.
    Bidragets oversatte titelFremkaldelselsesteknikker.: At undersøge subjektiviteter i uddannelseshistorie.
    OriginalsprogEngelsk
    TidsskriftJournal of the Oral History Society
    Vol/bind40
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)89-99
    Antal sider10
    ISSN0143-0955
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • kvalitativ metode
    • interview
    • livshistoriestudier
    • skoleerindringer

    Citationsformater