@article{88cb48ea41f949abaf6baccab5898137,
title = "Provinsens oversete uddannelsesopgave",
abstract = "Artiklen bygger p{\aa} et etnografisk feltarbejde i T{\o}nder kommune og belyser, hvad det betyder at vokse op langt fra de store uddannelsescentre, men underlagt udtalte forventninger om at tage uddannelse. Det massive fokus p{\aa} uddannelse p{\aa}virker den enkeltes oplevelse af muligheder og begr{\ae}nsninger det lokale sted men ogs{\aa} de livsformer og den sammenh{\ae}ngskraft, som sm{\aa} provinssamfund bygger p{\aa}. Artiklen retter opm{\ae}rksomheden mod nogle uhensigtsm{\ae}ssige implikationer ved det st{\ae}rke {\textquoteright}uddannelsesimperativ{\textquoteright}, og peger p{\aa}, at en stedsensitiv p{\ae}dagogisk m{\aa}ls{\ae}tning i skolerne vil kunne afhj{\ae}lpe nogle af provinsens udfordringer.",
keywords = "B{\o}rn og unge, mobilitet, tilknytning, Uddannelse, professioner og erhverv, Folkeskole, b{\o}rnehave, erhvervsuddanneleser, gymnasium",
author = "Eva Gull{\o}v and Gull{\o}v, {John Matthias}",
year = "2021",
language = "Dansk",
volume = "17",
pages = "116--125",
journal = "Tidsskrift for professionsstudier",
issn = "2446-0273",
publisher = "VIA University College",
number = "32",
}