Abstract
Q-tavlen støtter lærere og elever i at nå længere ind i et emne ved hjælp af spørgsmål, som går længere end til den faktuelle overfladelæring. Den støtter også den dybdegående, sammenkædende, forklarende, analyserende og perspektiverende læring.
For at klare sig godt som fremtidsborgere har eleverne brug for at kunne koble viden fra mange forskellige kilder. De skal være kompetente, kritiske og refleksive brugere af information på tværs af fagområder. Q-tavlen kan understøtte udviklingen af disse kompetencer og synliggør samtidig læringsdybden inden for det emne, de dykker ned i.
For at klare sig godt som fremtidsborgere har eleverne brug for at kunne koble viden fra mange forskellige kilder. De skal være kompetente, kritiske og refleksive brugere af information på tværs af fagområder. Q-tavlen kan understøtte udviklingen af disse kompetencer og synliggør samtidig læringsdybden inden for det emne, de dykker ned i.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 1 sep. 2016 |
| Status | Udgivet - 1 sep. 2016 |