R2L - Reading to learn og løft af unges læsning

Signe Jensen, Anette Elisabeth Krenzen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Abstract

Et afsluttet forskningsprojekt har undersøgt, hvordan metoden Reading to Learn kunne udvikle læsedidaktiske greb til at løfte elever i udskolingen. Oplægget præsenterer baggrund, resultater og perspektiver særligt i relation til etnisk danske elever
OriginalsprogDansk
Publikationsdato1 nov. 2018
StatusUdgivet - 1 nov. 2018
BegivenhedMunkebjergkonferencen 2018: Læsevejelderkonferencen - Munkebjerg hotel, Vejle, Danmark
Varighed: 15 nov. 201816 nov. 2018
http://www.laesepaed.dk/munkebjergkonferencen-2018/

Konference

KonferenceMunkebjergkonferencen 2018
LokationMunkebjerg hotel
Land/OmrådeDanmark
ByVejle
Periode15/11/1816/11/18
Internetadresse

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • kodeteori
  • læsedidaktik

Citationsformater