Abstract
Opgaven baseres på en fænomenologisk analyse af relationen mellem mennesket og teknologi med formålet at udvikle undervisnings praksis integration af relationen, for at fremme en positiv patient oplevelse i udøvelse af radiografi.
Opgaven bygger på en teoretisk analyse af et forskningsprojekt om refleksion i radiografi.
Analysen viser at radiografi kan udøves ud fra overvejende tekniske mål og at uddannelsespraksis har et medansvar for dette. Undervisningspraksis kan ved brug af Radiografimodellen guide de studerendes refleksion så udøvelsen af radiografi tager højde for den særlige relation der opstår mellem mennesket og teknikken som har afgørende betydning for hvordan patienten oplever røntgensituationen.
Opgaven bygger på en teoretisk analyse af et forskningsprojekt om refleksion i radiografi.
Analysen viser at radiografi kan udøves ud fra overvejende tekniske mål og at uddannelsespraksis har et medansvar for dette. Undervisningspraksis kan ved brug af Radiografimodellen guide de studerendes refleksion så udøvelsen af radiografi tager højde for den særlige relation der opstår mellem mennesket og teknikken som har afgørende betydning for hvordan patienten oplever røntgensituationen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Status | Udgivet - 9 jun. 2009 |
Emneord
- Radiografikkunst
- relation mellem menneske og teknologi