TY - RPRT
T1 - Rapport Evalueringsredskab til lærebøger i professionsuddannelser
AU - Stryhn, Helle Majbritt
AU - Rasmussen, Flemming
AU - Larsen, True Ingvild Randi
AU - Kamp Nielsen, Birthe
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - Rapporten er resultat af et samarbejdsprojekt mellem Sygeplejerskeuddannelsen i UCL og Gads Forlag. Pilotprojektets formål var: - at udvikle et evalueringsredskab til lærebøger, der retter sig til professionsbacheloruddannelser og som understøtter en professionsdidaktik; - at afprøve evalueringsredskabet via bogen "Det sunde og det syge menneske" udgivet af Gads Forlag; - af afprøve evalueringsredskabet blandt studerende og undervisere; - samt at formidle resultaterne internt i UCL og i Gads Forlag. Pilotprojektet blev gennemført i 2011 og rapporten udkom i 2012. Der blev udviklet et spørgeskema, der blev oprettet i det fælles e-læringssystem Fronter. I undersøgelsen deltog 322 studerende og 14 undervisere. Evalueringsredskabet blev afprøvet og i rapporten præsenteres resultater af kvantitative og kvalitative undersøgelse. Statistisk bearbejdning præsenteres i rapporten.
AB - Rapporten er resultat af et samarbejdsprojekt mellem Sygeplejerskeuddannelsen i UCL og Gads Forlag. Pilotprojektets formål var: - at udvikle et evalueringsredskab til lærebøger, der retter sig til professionsbacheloruddannelser og som understøtter en professionsdidaktik; - at afprøve evalueringsredskabet via bogen "Det sunde og det syge menneske" udgivet af Gads Forlag; - af afprøve evalueringsredskabet blandt studerende og undervisere; - samt at formidle resultaterne internt i UCL og i Gads Forlag. Pilotprojektet blev gennemført i 2011 og rapporten udkom i 2012. Der blev udviklet et spørgeskema, der blev oprettet i det fælles e-læringssystem Fronter. I undersøgelsen deltog 322 studerende og 14 undervisere. Evalueringsredskabet blev afprøvet og i rapporten præsenteres resultater af kvantitative og kvalitative undersøgelse. Statistisk bearbejdning præsenteres i rapporten.
M3 - Rapport
BT - Rapport Evalueringsredskab til lærebøger i professionsuddannelser
ER -