Abstract
Projektet mål er at få opkvalificeret et antal lærere i regionen i naturfag og samtidig udvikle et efteruddannelseskoncept for lærere baseret på blended learning.
Det er endvidere et mål at få udviklet et netværk af lokale virksomheder, som skolerne kan samarbejde med i naturfagsundervisningen samt få etableret en samling af felt- og laboratorieudstyr, som skolerne herefter kan låne.
I projektets indledende fase samarbejdes med
DTU om undervisningens naturvidenskabelige indhold.
DPU’s faglige-pædagogiske forskning inddrages som sparring i forbindelse med udvikling af konceptet for modulopbygning og blended learning
Gennem projektforløbet laver NOFAN samarbejdsaftaler med en række lokale offentlige og private virksomheder.
Endelig har der gennem hele forløbet været et tæt samarbejde med regionens CFU (Center for undervisningsmidler), det tidligere Amtscenter for undervisningsmidler.
Det er endvidere et mål at få udviklet et netværk af lokale virksomheder, som skolerne kan samarbejde med i naturfagsundervisningen samt få etableret en samling af felt- og laboratorieudstyr, som skolerne herefter kan låne.
I projektets indledende fase samarbejdes med
DTU om undervisningens naturvidenskabelige indhold.
DPU’s faglige-pædagogiske forskning inddrages som sparring i forbindelse med udvikling af konceptet for modulopbygning og blended learning
Gennem projektforløbet laver NOFAN samarbejdsaftaler med en række lokale offentlige og private virksomheder.
Endelig har der gennem hele forløbet været et tæt samarbejde med regionens CFU (Center for undervisningsmidler), det tidligere Amtscenter for undervisningsmidler.
Originalsprog | Dansk |
---|
Status | Udgivet - 2008 |
---|
Emneord
- naturfag
- Biologi
- blended learning
- efter og videreuddannelse
- fysik/kemi
- geografi
- læreruddannelse
- natur/teknologi
- socialfondsprojekt
- uformelle miljøer
- virksomheder