Reach Out 2019-20 - Research Report: A study of art-based transnational teaching and its implication for student learning and development

Bidragets oversatte titel: Rapport over Reach Out-projektet (2019-20): Forskning i kunstbaseret transnational undervisning og dens implikationer for elevers læring og udvikling

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRekvireret rapportForskningpeer review

89 Downloads (Pure)

Abstract

Følgeforskning med fokus på Erasmus + KA201 Strategic Partnership for Youth-projektet "Reach Out" 2019-20, der omfatter kunstbaserede workshops for primært 7. klassetrin på 5 skoler i Danmark, Litauen og Polen, ledet af professionelle kunstnere fra Portugal, England og Rumænien. Målet er at identificere, beskrive og analysere kunstnernes arbejde i relation til projektets 6 hovedmål: Udvikling af elevernes mundtlighed på engelsk, deres viden om andre lande, inklusion og motivation, personlig udvikling, demokratiske dannelse og kunstneriske kompetencer. Forskningen viser klar positiv udvikling og lovende potentialer i forbindelse med 5 af de 6 mål.
Bidragets oversatte titelRapport over Reach Out-projektet (2019-20): Forskning i kunstbaseret transnational undervisning og dens implikationer for elevers læring og udvikling
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedRoskilde
ForlagProfessionshøjskolen Absalon
Antal sider92
ISBN (Elektronisk)ISBN: 978-87-92717-71-9
StatusUdgivet - 9 okt. 2020

Emneord

  • folkeskolen
  • EU
  • International collaboration
  • Internationalisering
  • Kunst og læring
  • Kunst og pædagogik
  • Æstetiske læreprocesser
  • Børn og unge
  • Demokratisk dannelse
  • Inklusion og fællesskab
  • Motivation for læring
  • Mundtlig engelsk
  • billedkunst
  • dans i skolen
  • musik
  • musiske fagligheder

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Rapport over Reach Out-projektet (2019-20): Forskning i kunstbaseret transnational undervisning og dens implikationer for elevers læring og udvikling'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater