Abstract
I dette kapitel redegøres indledningsvist for begrebet "social ulighed", og en række ulighedsdata udfoldes. Herefter præsenteres tre ulighedshypoteser, hvor social kapitalhypotesen fremhæves som en cental hypotese i relation til dagtilbuddets mulighed for at bidrage til reduktion af social ulighed i sundhed.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats |
Redaktører | Venka Simovska, Jeanette Magne Jensen, Ulla Pedersen, Stig Brostrøm |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 61-70 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-917-4 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- sundhedsfremme
- social ulighed
- sundhedspædagogik