Reduktion af social ulighed i sundhed – dagtilbuddet som indsatsmiljø

Anette Schulz

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I dette kapitel redegøres indledningsvist for begrebet "social ulighed", og en række ulighedsdata udfoldes. Herefter præsenteres tre ulighedshypoteser, hvor social kapitalhypotesen fremhæves som en cental hypotese i relation til dagtilbuddets mulighed for at bidrage til reduktion af social ulighed i sundhed.
OriginalsprogDansk
TitelSundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats
RedaktørerVenka Simovska, Jeanette Magne Jensen, Ulla Pedersen, Stig Brostrøm
Antal sider10
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2015
Sider61-70
ISBN (Trykt)978-87-7281-917-4
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • sundhedsfremme
  • social ulighed
  • sundhedspædagogik

Citationsformater