Abstract
I dette kapitel redegøres indledningsvist for begrebet "social ulighed", og en række ulighedsdata udfoldes. Herefter præsenteres tre ulighedshypoteser, hvor social kapitalhypotesen fremhæves som en cental hypotese i relation til dagtilbuddets mulighed for at bidrage til reduktion af social ulighed i sundhed.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats |
| Redaktører | Venka Simovska, Jeanette Magne Jensen, Ulla Pedersen, Stig Brostrøm |
| Antal sider | 10 |
| Udgivelsessted | Frederikshavn |
| Forlag | Dafolo |
| Publikationsdato | 2015 |
| Sider | 61-70 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-7281-917-4 |
| Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- sundhedsfremme
- social ulighed
- sundhedspædagogik