Refleksion og refleksivitet i undervisningen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

    Abstract

    Dette kapitel handler om hvordan man systematisk kan anvende refleksion i undervisningen med det formål at understøtte læreprocesserne. Først belyses forholdet mellem refleksion og læring, herefter introduceres de didaktiske muligheder, der ligger i refleksionsarbejdet. Herefter ses der på anvendelsen af refleksion i undervisningen - hvordan kan man helt konkret gøre? Og overvejelser omkring underviserens udfordring med denne virksomhedsform.
    OriginalsprogDansk
    TitelVoksendidaktik
    Antal sider21
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdatofeb. 2018
    Sider91-112
    Kapitel4
    ISBN (Trykt)978-87-500-5105-3
    StatusUdgivet - feb. 2018

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Citationsformater