Refleksiv praksislæring - en kvalitativ undersøgelse af en professionshøjskoles tilgang til læring

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

I dette kapitel belyser og diskuterer vi betydningen af Refleksiv praksislæring. Det sker gennem en række interviews med fremtrædende uddannelsesforskere i Danmark.
Refleksiv praksislæring er betegnelsen for en tværfaglig og fælles tilgang til læring, som ansatte og studerende på professionsuddannelserne i University College Nordjylland (UCN) samarbejder om og med.
Der er tale om fagpersoner, som alle på indgående måder har beskæftiget sig såvel praktisk som teoretisk med refleksion, praksis og læring – i undervisning, i udviklingsarbejde og i forbindelse med forskning. De interviewede er:
1. Lene Tanggaard, professor ved Aalborg Universitet
2. Mads Hermansen, professor ved Agder Universitet, Norge 3. Klaus Nielsen, professor ved Aarhus Universitet
4. Søren Pjengaard, lektor ved University College Nordjylland 5. Henrik Buhl, docent ved University College Nordjylland.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionernes fundament - en kritik og vision
RedaktørerMads Hermansen
Antal sider12
ForlagDafolo
Publikationsdatosep. 2019
Sider163-174
Kapitel8
ISBN (Trykt)978-87-7160-738-3
StatusUdgivet - sep. 2019
NavnUndervisning og Læring

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater