Abstract
Et undervisningsforløb tilrettelagt som blended learning (BL) inddrog ePortfolier som virtuelt værktøj og omdrejningspunkt for social læring og refleksion. Forløbet dannede afsæt for et forskningsprojekt, der ønskede at identificere de læringsfremmende faktorer, som de oplevedes af de pædagogiske diplomstuderende, og at undersøge, om den læring der fandt sted, kunne defineres som refleksiv praksislæring (RPL). I artiklen argumenteres for, at ePortfolie-metodikken skaber mulighed for transparente læringsmiljøer, og at asynkron og skriftlig kommunikation gennem bundne og praksisrettede refleksionsopgaver fremmer udvikling af professionel identitet og professionskompetencer og lægger således op til RPL og udvikling af selvfaciliteringskompetencer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 17 |
Tidsskrift | Læring og Medier (LOM) |
Vol/bind | 12 |
Udgave nummer | 20 |
Antal sider | 30 |
ISSN | 1903-248X |
Status | Udgivet - 14 feb. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning