Refleksiv praksislæring og refleksiv metodologi: hvordan ser vi, at den pædagogstuderende reflekterer?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I artiklen redegøres for begreberne ”refleksiv” og ”refleksivitet”, og begrebet ”refleksiv praksislæring” undersøges fra et forskningsmæssigt og metodologisk perspektiv for måske at kunne forklare, hvad dette begreb omfatter, hvordan det kan ses i pædagoguddannelsen, og hvordan man i uddannelsen kan evaluere, at den studerende udvikler en sådan refleksiv kompetence. Spørgsmålet er nemlig ikke kun, hvad det er, men hvordan vi kan vide og se, at den studerende reflekterer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftCEPRA-striben
Udgave nummer20
Sider (fra-til)42-51
Antal sider10
ISSN1903-8143
DOI
StatusUdgivet - 10 jun. 2016

Emneord

  • pædagoguddannelsen
  • evaluering
  • læring
  • refleksiv praksislæring
  • refleksivitet
  • undervisning

Citationsformater