Refleksive processer gennem simulationsprogram i klinisk vejledning

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Abstract

Oplæg med efterfølgende cafédrøftelser og mulighed for at kigge nærmere på programmet. Bliv klog på hvordan du kan skabe refleksive processer i e-læring – og hvilke muligheder det giver den, der skal lære. Med en satsning på nye læringsformer i VIA, er der udviklet et e-læringsprogram, som (via simulation) skal igangsætte refleksioner hos de lærende. Programmet er nyudviklet og der er udført følgeforskning på afprøvning af programmet. Fokus har i følgeforskningen været hvilke muligheder programmet giver de studerende i arbejdet med egen læring, her specifikt arbejdet med deres egen vejledningsprofil. Programmet har i efteråret 2016 været afprøvet på tre undervisningsforløb – hvor der er indsamlet data i form af observationer, spørgeskemaundersøgelser, samt fokusgruppeinterviews. Data samt
erfaringer fra projektet, har givet os viden om en række aspekter omkring Blended Learning, blandt andet den didaktiske opbygning af programmet og brugen af programmet i undervisningsforløb, samt undervisers og deltagers rolle i forløbet.
Følgeforskningen er siden hen blevet publiceret i tidsskriftet Læring og Medier.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato4 apr. 2017
StatusUdgivet - 4 apr. 2017
BegivenhedNNU konference Blended Learning - Professionshøjskolen UCC, København V, Danmark
Varighed: 4 apr. 20174 apr. 2017

Konference

KonferenceNNU konference Blended Learning
LokationProfessionshøjskolen UCC
LandDanmark
ByKøbenhavn V
Periode04/04/1704/04/17

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater