Reformering af "tid" i danske skoler: Ideologiske kampe, rituelle begivenheder og drømme omkring en reform

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

    Abstract

    Paperet handler om, hvordan et forsøg på at ændre på måden at opgøre arbejdstid på, endte med at gribe dybt ind i lærernes selvforståelse. På den måde endte en lov, som egentlig skulle bane vejen for fremtidens skole, med at genåbne og "genberegne" fortiden, hvorved der blev sået tvivl om, hvorvidt lærerne egentlig havde bidraget nok til produktiviteten i fortiden.
    Bidragets oversatte titelReformering af "tid" i danske skoler: Ideologiske kampe, rituelle begivenheder og drømme omkring en reform
    OriginalsprogEngelsk
    Publikationsdato18 jun. 2016
    Antal sider14
    StatusUdgivet - 18 jun. 2016
    BegivenhedECER 2016: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - University College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland, Dublin, Irland
    Varighed: 23 aug. 201626 aug. 2016
    http://www.eera-ecer.de/ecer-2016-dublin/

    Konference

    KonferenceECER 2016
    LokationUniversity College Dublin, Belfield, Dublin 4, Ireland
    Land/OmrådeIrland
    ByDublin
    Periode23/08/1626/08/16
    Internetadresse

    Emneord

    • folkeskolen

    Citationsformater