Abstract
Der har i de senere år været en stigende interesse for relationer eller relationstænkning i pædagogiske sammenhænge. På baggrund af denne interesse præsenteres i denne antologi en række nye artikler, hvis omdrejningspunkt er relationens rolle i psykologien.
I bogen sættes der fokus på teorier, der har en tydelig profilering af den relationelle dimension i deres grundforståelse. Her præsenteres en række forskellige indfaldsvinkler eller tilgange til relationer og den rolle, som disse spiller i forskellige teoridannelser Der er således tale om en række psykologiske teorier, som pædagogikken kan trække på eller henvise til.
Bogen henvender sig til alle med interesse for faget psykologi, herunder studerende på pædagog- og lærerseminarier og studerende i efteruddannelsesforløb på CVU'erne.
I bogen sættes der fokus på teorier, der har en tydelig profilering af den relationelle dimension i deres grundforståelse. Her præsenteres en række forskellige indfaldsvinkler eller tilgange til relationer og den rolle, som disse spiller i forskellige teoridannelser Der er således tale om en række psykologiske teorier, som pædagogikken kan trække på eller henvise til.
Bogen henvender sig til alle med interesse for faget psykologi, herunder studerende på pædagog- og lærerseminarier og studerende i efteruddannelsesforløb på CVU'erne.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Værløse |
---|---|
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Udgave | 2. udgave |
Antal sider | 299 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-209-5 |
Status | Udgivet - 2007 |