Abstract
Der har i de senere år været en stigende interesse for relationer eller relationstænkning i pædagogiske sammenhænge. På baggrund af denne interesse præsenteres i denne antologi en række nye artikler, hvis omdrejningspunkt er relationens rolle i læring og livet i skolen.
Bogen henvender sig til faget pædagogik, men også til de øvrige pædagogiske fag i læreruddannelsen.
Artiklerne sætter fokus på en række centrale temaer, herunder relationens betydning for lærerrollen og relationelle perspektiver på læring. Det er også bogens ambition at give en bred behandling af sit emne. Derfor inddrages forskellige kulturelle, samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstemaet og disses betydning for skolen.
Relationer i skolen – perspektiver på liv og læring henvender sig til alle der interesserer sig for skolen, til studerende på lærerseminarier samt studerende på efteruddannelsesforløb på CVU’erne.
Bogen henvender sig til faget pædagogik, men også til de øvrige pædagogiske fag i læreruddannelsen.
Artiklerne sætter fokus på en række centrale temaer, herunder relationens betydning for lærerrollen og relationelle perspektiver på læring. Det er også bogens ambition at give en bred behandling af sit emne. Derfor inddrages forskellige kulturelle, samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstemaet og disses betydning for skolen.
Relationer i skolen – perspektiver på liv og læring henvender sig til alle der interesserer sig for skolen, til studerende på lærerseminarier samt studerende på efteruddannelsesforløb på CVU’erne.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Værløse |
---|---|
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Udgave | 1. udgave |
Antal sider | 280 |
ISBN (Trykt) | 87-7842-178-0 |
Status | Udgivet - 2006 |