Abstract
Dette kapitel sætter fokus på kontakten og relationen til de ressourcepersoner, der understøtter læreres udvikling af anerkendende kommunikation, kollegialt samarbejde samt inkluderende processer i læringsmiljøet, jf. praktikkens kompetenceområde 3 om relationsarbejde. Kapitlets første del omhandler derfor PPR-, AKT- og inklusionsvejledernes faglighed og arbejdsområder, herunder dilemmaer og udfordringer, som både ressourcepersoner (interne som eksterne) og lærere oplever i samarbejdet. Kapitlets anden del præsenterer, hvordan ressourcepersonernes rådgivning og vejledning kan organiseres i praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Relationsarbejde : Praktikbog 3 til Læreruddannelsen |
Redaktører | Else Skibsted |
Antal sider | 10 |
Vol/bind | 3 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 2015 |
Udgave | 1 |
Sider | 69 - 78 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-4471-0 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- relationsarbejde
- vejlederrollen
- vejledning