Relationsarbejde i FGU: nye veje gennem anerkendelse og nærvær, motivation og deltagelse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Artiklen udfolder relevante teorier indenfor temaer som anerkendelse, motivation, deltagelse og trivsel og præsenterer brugbare handlemuligheder for FGU-lærerne i det daglige relationsarbejde. Artiklen handler om forventninger og dilemmaer knyttet til FGU-lærerens relationsarbejde og fokuserer på, at lærerne får nyttig viden og konkrete redskaber til at arbejde anerkendende i mødet med elevernes mange forskelligartede fortællinger.
OriginalsprogDansk
TitelFGU på vej : tilrettelæggelse, didaktik og ledelse
RedaktørerDorthe Geisnæs, René Nordin Bloch, Rasmus Sandberg Holm, Susanne Hjelmberg Larsen
Antal sider21
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2021
Sider151-171
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-7234-023-4
ISBN (Elektronisk)978-87-7234-198-7
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børn og unge
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater