TY - BOOK
T1 - Relationsskabelse
AU - Schleicher, Anette Bøjgaard
AU - Schleicher, Søren Bøjgaard
PY - 2017/8/8
Y1 - 2017/8/8
N2 - At indgå i relationer er at gøre sig sårbar, men det er også at få forbindelse med andre og andet, der kan betyde alt lige fra at blive irriteret, skuffet, vred til at blive glad, solidarisk, forelsket osv. og dermed gøre dig stærkere som menneske. Med andre ord er relationer mere end noget andet forbundet med emotioner eller følelser og altid indlejret i en social og kommunikativ kontekst. Dette univers med betydningsfulde relationer og ansvaret for børn og unge i forskellige sammenhænge, hvor målet er trivsel, læring og udvikling, er netop velfærdsprofessioner som er læreres og pædagogers arbejdsområde. Dermed er et udviklingsperspektiv på relationer nødvendigt, for relationer er, noget af det mest komplekse i denne verden og netop det, der definerer det specifikt menneskelige og i værste fald også det mest umenneskelige.
AB - At indgå i relationer er at gøre sig sårbar, men det er også at få forbindelse med andre og andet, der kan betyde alt lige fra at blive irriteret, skuffet, vred til at blive glad, solidarisk, forelsket osv. og dermed gøre dig stærkere som menneske. Med andre ord er relationer mere end noget andet forbundet med emotioner eller følelser og altid indlejret i en social og kommunikativ kontekst. Dette univers med betydningsfulde relationer og ansvaret for børn og unge i forskellige sammenhænge, hvor målet er trivsel, læring og udvikling, er netop velfærdsprofessioner som er læreres og pædagogers arbejdsområde. Dermed er et udviklingsperspektiv på relationer nødvendigt, for relationer er, noget af det mest komplekse i denne verden og netop det, der definerer det specifikt menneskelige og i værste fald også det mest umenneskelige.
UR - http://www.hansreitzel.dk/P%C3%A6dagogik/Relationsskabelse/9788741266251
M3 - Bog
SN - 978-87-412-6625-1
VL - 1.
BT - Relationsskabelse
PB - Hans Reitzels Forlag
ER -