Abstract
Resiliensbegrebet er kommet til Danmark. Hvordan er begrebet interessant i
en dansk skolekontekst? Resiliens har i mange år været et centralt begreb for
skolen og dens samarbejdspartnere i Canada, England og Australien. Det bruges
i forbindelse med børns karakterdannelse og skolens og lokalsamfundets
fællesskabsopbygning. Resiliens rummer store muligheder for at give indhold, sprog og værktøjer til at arbejde med dannelse og karakterdannelse i skolen. Der knytter sig en række åbenlyse muligheder, men også udfordringer til begrebet i en dansk skolekontekst, og det vil vi undersøge i denne artikel.
en dansk skolekontekst? Resiliens har i mange år været et centralt begreb for
skolen og dens samarbejdspartnere i Canada, England og Australien. Det bruges
i forbindelse med børns karakterdannelse og skolens og lokalsamfundets
fællesskabsopbygning. Resiliens rummer store muligheder for at give indhold, sprog og værktøjer til at arbejde med dannelse og karakterdannelse i skolen. Der knytter sig en række åbenlyse muligheder, men også udfordringer til begrebet i en dansk skolekontekst, og det vil vi undersøge i denne artikel.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Udgave nummer | nr. 7 April 2017 |
Sider (fra-til) | 7-11 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - apr. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning