Resiliens: Kært barn har mange navne

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Resiliensbegrebet er kommet til Danmark. Hvordan er begrebet interessant i
en dansk skolekontekst? Resiliens har i mange år været et centralt begreb for
skolen og dens samarbejdspartnere i Canada, England og Australien. Det bruges
i forbindelse med børns karakterdannelse og skolens og lokalsamfundets
fællesskabsopbygning. Resiliens rummer store muligheder for at give indhold, sprog og værktøjer til at arbejde med dannelse og karakterdannelse i skolen. Der knytter sig en række åbenlyse muligheder, men også udfordringer til begrebet i en dansk skolekontekst, og det vil vi undersøge i denne artikel.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLedelse i Morgen
Udgave nummernr. 7 April 2017
Sider (fra-til)7-11
Antal sider5
ISSN2446-1717
StatusUdgivet - apr. 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater