Abstract
Dette kapitel vender blikket i retningen af fire kategorier af interne ressourcepersoner: Støttelæreren, AKT-vejlederen, Inklusionsvejlederen og Læringsvejlederen. De har alle i forskellige epoker gennem de sidste 40 år af folkeskolens virke haft som funktion at understøtte realiseringen af visionen om skolen for alle. Gennem en indkredsning af forandringer og dilemmaer knyttet til disse fire kategorier af interne ressourcepersoners funktioner og opgaver er det kapitlets ambition at skabe brikker til en forståelse af de aktuelle reformudfordringer, der knytter sig til funktionen som intern ressourceperson og til ledelsen af den.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Ledelse gennem skolens ressourcepersoner |
Redaktører | Frode Boye Andersen |
Antal sider | 12 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 2016 |
Sider | 59-72 |
ISBN (Trykt) | 9788771299403 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Læring, pædagogik og undervisning
- vejledning