Ressourcepersoner i skiftende kontekster: Eller kunsten at navigere i organisatoriske dagsordener med det faglige hjerte i behold

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Dette kapitel vender blikket i retningen af fire kategorier af interne ressourcepersoner: Støttelæreren, AKT-vejlederen, Inklusionsvejlederen og Læringsvejlederen. De har alle i forskellige epoker gennem de sidste 40 år af folkeskolens virke haft som funktion at understøtte realiseringen af visionen om skolen for alle. Gennem en indkredsning af forandringer og dilemmaer knyttet til disse fire kategorier af interne ressourcepersoners funktioner og opgaver er det kapitlets ambition at skabe brikker til en forståelse af de aktuelle reformudfordringer, der knytter sig til funktionen som intern ressourceperson og til ledelsen af den.
OriginalsprogDansk
TitelLedelse gennem skolens ressourcepersoner
RedaktørerFrode Boye Andersen
Antal sider12
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKlim
Publikationsdato2016
Sider59-72
ISBN (Trykt)9788771299403
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • vejledning

Citationsformater