TY - RPRT
T1 - Resultater fra en elevundersøgelse
T2 - Delrapport fra FoU-projektet Organisatorisk og pædagogisk
AU - Svejgaard, Karin Løvenskjold
AU - Lausch, Bente Joan
PY - 2011/1
Y1 - 2011/1
N2 - Rapporten indledes med en afklaring af, hvordan vi i denne sammenhæng har valgt at definere 'et særligt potentiale', herefter følger en beskrivelse af vores analysemodel og undersøgelsesdesign. Elevundersøgelsen er gennemført blandt elever i en teknisk eliteklasse og blandt både grundforløbs- og hovedforløbselever på en social- og sundhedsskole. Resultaterne fra disse undersøgelse præsenteres hver for sig. Resultaterne af analysen viser både fælletræk ved elevernes erfaringer fra folkeskolen og en karakteristik af den dygtige elev i eliteklassen og en karakteristik af den dygtige sosu-elev.
AB - Rapporten indledes med en afklaring af, hvordan vi i denne sammenhæng har valgt at definere 'et særligt potentiale', herefter følger en beskrivelse af vores analysemodel og undersøgelsesdesign. Elevundersøgelsen er gennemført blandt elever i en teknisk eliteklasse og blandt både grundforløbs- og hovedforløbselever på en social- og sundhedsskole. Resultaterne fra disse undersøgelse præsenteres hver for sig. Resultaterne af analysen viser både fælletræk ved elevernes erfaringer fra folkeskolen og en karakteristik af den dygtige elev i eliteklassen og en karakteristik af den dygtige sosu-elev.
KW - dygtighed
KW - karakteristik af elever med særlige uddnanelsesforudsætninger
M3 - Rapport
BT - Resultater fra en elevundersøgelse
PB - Nationalt Center for Erhvervspædagogik
CY - København
ER -