Roller og positioner i eksperimenterende fællesskaber: Udvikling af aktiv teknologiforståelse

Ole Christensen, Martin Thun Klausen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    I artiklen præsenteres en bred tilgang til arbejdet med digitale teknologier i pædagogisk praksis, og fokus er rettet mod udvikling af dynamiske roller og positioner i eksperimenterende læringspraksisser. Det belyses, hvordan udvikling af professionsfaglig teknologiforståelse finder sted i samklang med en læringsforståelse, der giver rum til eksperimenterende praksisser. Endelig præsenteres et refleksionsværktøj, som understøtter arbejdet med at udvikle aktiv teknologiforståelse som refleksionspraksis.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer8
    TidsskriftUnge Paedagoger
    Vol/bind1 // 2020
    Udgave nummerTema: Teknologiforståelse på skemaet
    Sider (fra-til)69-78
    Antal sider9
    ISSN0106-5386
    StatusUdgivet - 1 mar. 2020

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Skoler, fag og institutioner
    • Uddannelse, professioner og erhverv
    • Medier, kommunikation og sprog

    Citationsformater