Abstract
I artiklen præsenteres en bred tilgang til arbejdet med digitale teknologier i pædagogisk praksis, og fokus er rettet mod udvikling af dynamiske roller og positioner i eksperimenterende læringspraksisser. Det belyses, hvordan udvikling af professionsfaglig teknologiforståelse finder sted i samklang med en læringsforståelse, der giver rum til eksperimenterende praksisser. Endelig præsenteres et refleksionsværktøj, som understøtter arbejdet med at udvikle aktiv teknologiforståelse som refleksionspraksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 2020 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 69-77 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Medier, kommunikation og sprog
- Skoler, fag og institutioner
- Uddannelse, professioner og erhverv