Abstract
Skole- og dagtilbudslederne i Langeland Kommune har arbejdet med at omsætte viden om effektiv pædagogisk ledelse til konkrete inklusionsfremmende
handlinger i ledelsen af skole og dagtilbud. Lederne har med inspiration fra
Viviane Robinsons skoleforskning afprøvet tiltaget åbne læringsdialoger. I denne artikel kan du læse om et eksempel på, hvordan ledelsens arbejde med åbne læringsdialoger bidrager til at udvikle et mere inkluderende samarbejde med elever og forældre med flygtningebaggrund på Ørstedskolen.
handlinger i ledelsen af skole og dagtilbud. Lederne har med inspiration fra
Viviane Robinsons skoleforskning afprøvet tiltaget åbne læringsdialoger. I denne artikel kan du læse om et eksempel på, hvordan ledelsens arbejde med åbne læringsdialoger bidrager til at udvikle et mere inkluderende samarbejde med elever og forældre med flygtningebaggrund på Ørstedskolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Inkluderende læringsmiljøer : udviklet i mødet mellem forskere og praktikere |
Redaktører | Pernille W. Matthiesen, Helle Rasmussen |
Antal sider | 6 |
Forlag | Styrelsen for Undervisning og Kvalitet |
Publikationsdato | sep. 2016 |
ISBN (Trykt) | 978-87-603-3124-4 |
Status | Udgivet - sep. 2016 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- inkluderende læringsmiljøer
- forældresamarbejde