Sådan kan læringsdialoger åbne for inkluderende forældresamarbejde

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

    Abstract

    Skole- og dagtilbudslederne i Langeland Kommune har arbejdet med at omsætte viden om effektiv pædagogisk ledelse til konkrete inklusionsfremmende
    handlinger i ledelsen af skole og dagtilbud. Lederne har med inspiration fra
    Viviane Robinsons skoleforskning afprøvet tiltaget åbne læringsdialoger. I denne artikel kan du læse om et eksempel på, hvordan ledelsens arbejde med åbne læringsdialoger bidrager til at udvikle et mere inkluderende samarbejde med elever og forældre med flygtningebaggrund på Ørstedskolen.
    OriginalsprogDansk
    TitelInkluderende læringsmiljøer : udviklet i mødet mellem forskere og praktikere
    RedaktørerPernille W. Matthiesen, Helle Rasmussen
    Antal sider6
    ForlagStyrelsen for Undervisning og Kvalitet
    Publikationsdatosep. 2016
    ISBN (Trykt)978-87-603-3124-4
    StatusUdgivet - sep. 2016

    Emneord

    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • forældresamarbejde

    Citationsformater