Samarbejde i sig selv løser intet!

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen belyser, hvordan elever med svag skoletilknytning oplever deres skoledeltagelse, og hvordan eleverne forstår de tiltag, der organiseres for at fremme deres skoledeltagelse. Artiklen viser, at de professionelles samarbejde ikke formår at skabe en ny professionel praksis til glæde for de unge. Imidlertid viser det sig, at selvom forskellige professionelle mødes omkring en gruppe af unges udfordringer, har de svært ved bruge deres professionelle forskellighed konstruktivt. Det vises endvidere, at indsatsen ofte gennemføres uden en reel inddragelse af de unge. Det betyder bl.a., at de unge udvikler en indifferent attitude til tiltagene.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
    Vol/bind2017
    Udgave nummer25
    Sider (fra-til)36-43
    Antal sider8
    ISSN2446-0273
    StatusUdgivet - 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Citationsformater