Projekter pr. år
Abstract
Samarbejde mellem fagprofesionelle kan styrke inkluderende læringsfællesskaber i idræt. Men det handler om mere end at koordinere, kommunikere og gøre det samme. Det handler om ligeværdigt samarbejde om fælles mål i idræt, fælles værdisæt, en fælles problemforståelse og løsning af den fokuserede og koordinerede indsats. Der kan være flere forskellige former for samarbejdsskonstellationer i spil mellem fagprofessionelle med særlige kompetencer – herunder lærere, pædagoger, fysio- og ergoterapeuter, AKT-vejledere, sundhedsplejersker og andre. I denne artikel gives der eksempler på, hvordan teamsamarbejde, co-teaching og inddragelse af særlige ressourcepersoner konkret kan organiseres og tilrettelægges i arbejdet med inkluderende læringsfællesskaber i idræt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MOV:E |
Vol/bind | Særnummer |
Udgave nummer | September 2019 |
Sider (fra-til) | 24-33 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 2246-8137 |
Status | Udgivet - 12 sep. 2019 |
Emneord
- samarbejde
- didaktik
- idræt
- Børn og unge
- handicappede
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Tilpasset idræt og bevægelse til børn med handicap
Bentholm, A. (Projektdeltager)
01/01/19 → 08/08/19
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation