Samarbejde på tværs - Med omsigt for børn bosat uden for eget hjem.

Anne Boye Hansen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

31 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen sætter fokus på behovet for kvalificering af professionelles praksisser på tværs af og i overgangene mellem hverdagslivets kontekster. Hovedbudskabet i artiklen er, at samarbejdet mellem lærere og pædagoger handler om at koordinere og udveksle viden omkring hverdagslivets pædagogiske praksis. Artiklens ærinde er at flytte det relationelle fokus og udvide forestillingen om betydningen af tætte relationer. Herunder at opfordre praksisfeltet til at rette fokus mod samarbejdet på tværs af professioner og tage et organisatorisk ansvar for kvalificeringen af dette.
OriginalsprogDansk
ArtikelnummerSpecialpædagogik, 34(4), 50-60.
TidsskriftSpecialpaedagogik
Vol/bind34
Udgave nummernr 4
Sider (fra-til)50-60
Antal sider10
ISSN0107-0649
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • anbragte børn
  • samarbejde
  • relationer

Citationsformater