Projekter pr. år
Abstract
Artiklen sætter fokus på behovet for kvalificering af professionelles praksisser på tværs af og i overgangene mellem hverdagslivets kontekster. Hovedbudskabet i artiklen er, at samarbejdet mellem lærere og pædagoger handler om at koordinere og udveksle viden omkring hverdagslivets pædagogiske praksis. Artiklens ærinde er at flytte det relationelle fokus og udvide forestillingen om betydningen af tætte relationer. Herunder at opfordre praksisfeltet til at rette fokus mod samarbejdet på tværs af professioner og tage et organisatorisk ansvar for kvalificeringen af dette.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | Specialpædagogik, 34(4), 50-60. |
Tidsskrift | Specialpaedagogik |
Vol/bind | 34 |
Udgave nummer | nr 4 |
Sider (fra-til) | 50-60 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0107-0649 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- anbragte børn
- samarbejde
- relationer
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Skolegang og fritidsliv for børn og unge bosat udenfor eget hjem
Schwartz, I. (Projektleder), Stokholm, G. (Projektdeltager), Mardahl-Hansen, T. L. (Projektdeltager) & Hansen, A. B. (Projektdeltager)
02/09/13 → 01/04/15
Projekter: Projekt › Forskning
Fil