Abstract
Dette kapitel er baseret på data og resultater fra et tværprofessionelt forskningsprojekt, der blev gennemført i årene 2013-2015. Hvordan skaber og understøtter de professionelle muligheder for inklusion, således at anbragte børn og unge kan opretholde og samle ny kapital? Undersøgelserne viser med tydelighed fra alle informanter, at kontakten til biologiske forældre er såvel vigtig som vanskelig. Samtidig viser undersøgelserne, at børnene og de unge er meget optaget af, hvor og hvordan de kan komme til at indgå i fællesskaber. Det er derfor relevant, at professionelle både arbejder med at understøtte eksisterende og støttende netværk, og at professionelle samtidig understøtter deltagelsesmuligheder indenfor bredere samfundsmæssige domæner .
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Professionsdannelse på tværs : samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole |
Redaktører | Hans Henrik Hjermitslev, Thomas R.S. Albrechtsen, Bo Morthorst Rasmussen |
Antal sider | 18 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Djøf Forlag |
Publikationsdato | 24 nov. 2017 |
Sider | 359 - 376 |
ISBN (Trykt) | 978-87-574-3698-3 |
Status | Udgivet - 24 nov. 2017 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Læring, pædagogik og undervisning