Samarbejde som handlebetingelse: Tværprofessionelt samarbejde set i et lærerperspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Tværprofessionelt samarbejde udpeges ofte som en hjørnesten i understøttelsen af indsatser i relation til inklusion i folkeskolen Der er en generel politisk forventning om, at håndtering af vanskeligheder i skolen kræver inddragelse og koordinering af forskellige typer af specialviden. Mange parter
peger på, at tværprofessionelt samarbejde er en vigtig forudsætning for læreres handlemuligheder, og at fravær af tilgængelig specialviden og -ressourcer risikerer at føre til afmagt og manglende handlekraft hos lærere.Der er altså god grund til at udforske sammenhænge mellem læreres handlemuligheder i relation til vanskeligheder i skolen og det tværprofessionelle samarbejde. I
dette kapitel spørger vi grundlæggende til, hvad lærere skal
støttes i og hvordan?
OriginalsprogDansk
TitelNår professionerne samarbejder : Praksis med udsatte børn og unge
RedaktørerCecilie K. Moesby-Jensen
Antal sider21
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2017
Sider147-168
ISBN (Trykt)978-87-5932-571-1
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • folkeskolen

Citationsformater