Abstract
En præsentation af ph.d. afhandlingen: Viden der virker. En etnografisk undersøgelse af forbindelser mellem småbørnspædagogik og evidensbaseret metode. Der redegøres for afhandlingens teori, metode og væsentligste fund. På baggrund af afhandlingens analyser karakteriseres forbindelser mellem evidensbaseret metode og småbørnspædagogik som fulde af en transformativ handlekraft, der forskubber og forandrer den evidensbaserede metodes rækkevidde, autoritet, legitimitet og formål, men også småbørnspædagogikkens indhold og organisering.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Barn |
Vol/bind | 2019 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 95 |
Antal sider | 1 |
ISSN | 0800-1669 |
Status | Udgivet - jun. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- børnehave
- daginstitutioner
- daginstitutionspædagogik
- de utrolige år
- evidensbaserede metoder
- evidensbaserede programmer
- småbørnspædagogik