Abstract
I professionelle læringsfællesskaber er sammenhængen mellem nye policy-indsatser, skoleledelse, kapacitetsudvikling for undervisere samt elevernes læring helt central, hvis ideen skal fungere i et helt uddannelsessystem. Forståelsen af sammenkædningsstrategier og bæredygtighed kobles med forskellige forståelser af begrebet kohærens. Der beskrives eksempler på politiske og administrative krav til uddannelse af lærere i forhold til, hvilke muligheder dette giver for at arbejde med sammenhænge. Til slut argumenteres for, at oplevelse af sammenhænge er afgørende for professionel kapital, og at samarbejdet mellem ledere og undervisere derfor er centralt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Professionelle læringssamarbejder på ungdomsuddannelser : på langs og på tværs i ungdomsuddannelser |
Redaktører | Henriette Duch |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 159-173 |
Kapitel | 12 |
ISBN (Trykt) | 9788772340487 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Uddannelse, professioner og erhverv