Aktiviteter pr. år
Abstract
Denne artikel tager udgangspunkt i forsknings- og udviklingsprojektet Rigtige Pædagoger, som er en fænomenologisk undersøgelse af, hvordan pædagogstuderende danner deres pædagogiske blik med afsæt i egne livshistorier. I en tidligere artikel om projektet (Bille, Nielsen, Jørgensen, Overgård & Holand, 2017) er beskrevet, hvordan det pædagogiske blik i høj grad udvikles og skærpes, når undervisere sammen med studerende vender opmærksomheden mod den livsverden, hvori de studerende har gjort deres første og grundlæggende erfaringer med fænomener som fx tillid og omsorg. I artiklen beskrives også, hvordan en stor gruppe pædagogstuderende trods vanskelige opvækstvilkår i arbejdet med livshistorier formår at omdanne svære oplevelser i barndom og ungdom til en særlig ressource på rejsen mod at blive pædagog.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 5 |
Tidsskrift | Kognition og Pædagogik |
Vol/bind | Nr. 103 |
Udgave nummer | nr. 1 |
Sider (fra-til) | 58-70 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 0906-6225 |
Status | Udgivet - mar. 2017 |
Aktiviteter
- 1 Reviewer/redaktør af tidsskrift
-
Kognition & Paedagogik (Tidsskrift)
Nielsen, A. (Redaktør af tidsskrift)
2017 → …Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift