Samspillet mellem uddannelse, forskning og praksis: -illustreret ved et konkret udviklingsprojekt med afsæt i pædagoguddannelsen

Ruth Hauerberg Thygesen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Artiklen beskriver erfaringer fra et udviklingsprojekt med afsæt i pædagoguddannelsen, om pædagogisk arbejde med hjemmeboende voksne udviklingshæmmede. Projektet er inspireret af BIKVA-modellens metode, og rummer interviews med brugere, medarbejdere og ledelse. Resultater og erfaringer fra projektet bliver præsenteret og diskuteret i forhold til spørgsmålet om studerende kunne profitere af at gennemføre et sådant projekt? Hvilke krav og forventninger kan projektets modtagere have for at det kan lykkes bedst muligt? Dette ses i forhold til professionshøjskolernes særlige rolle i samspillet mellem forskning, uddannelse og praksis, og grunduddannelsernes mulige rolle i forhold praktikernes udvikling af arbejdet.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionsdidaktik : -et særligt anliggende for professionshøjskolerne?
RedaktørerKirsten Beedholm, Charlotte Greve (red.)
Antal sider16
Vol/bind1
UdgivelsesstedÅrhus C
ForlagVIA Systime
Publikationsdato2010
Udgave1
Sider144-161
ISBN (Trykt)978-87-90833-89-3
ISBN (Elektronisk)978-87-90833-88-6
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • BIKVA
  • interviews
  • udviklingshæmmede

Citationsformater