Projekter pr. år
Abstract
Artiklen beskriver hvordan systematiseret gensidig klassekammerathjælp er blevet afprøvet i pilotprojektet ’SYKL i Matematik’. Her er elevdialogernes socio-faglige aspekter blevet identificeret og analyseret. Analysen bygger på en kvantificering af indholdet af elevernes samtaler, og den viser i hvilket omfang de forskellige samtalehandlinger optræder. Den viser specielt at eleverne i overvældende grad holder fokus på den fælles undersøgelsesopgave. Analysen afdækker en udvikling i elevernes samtalemæssige brug af konkrete objekter og præsenterer et første bud på, hvorledes specifikke faglige og sociale samtalehandlinger følges ad.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Vol/bind | 2021 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 27-47 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- matematik
- folkeskolen
- samarbejde
Projekter
- 1 Afsluttet
-
SYKL: Systematisk klassekammerathjælp i matematik
Spring, H. H. (Projektdeltager), Bie, C. (Projektleder), Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Rasmussen, K. (Projektdeltager), Skov, S. S. (Projektdeltager), Haxø, A. (Projektdeltager), Beck Tonnesen, P. (Projektdeltager), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager) & Koefoed-Melson, N. (Projektdeltager)
31/08/19 → 31/12/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation