Projekter pr. år
Abstract
Denne artikel udspringer af min deltagelse i forsknings- og udviklingsprojektet Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen (2018-2019). Sammen med Line Møller Daugaard og
Marie Højholt undersøgte jeg vuggestuens sproglige praksis, og hvad børn og voksne gør med og
gennem sprog i løbet af hverdagen i institutionen1
. Et af fundene i projektet var, at sangaktiviteter
udgør en særlig velegnet ramme for vuggestuebørns kommunikative deltagelse. Projektet viste
også, at den pædagogiske praksis i forbindelse med sangaktiviteterne er afgørende for børnenes
deltagelsesmuligheder. Det er disse fund, artiklen vil være centreret om.
Marie Højholt undersøgte jeg vuggestuens sproglige praksis, og hvad børn og voksne gør med og
gennem sprog i løbet af hverdagen i institutionen1
. Et af fundene i projektet var, at sangaktiviteter
udgør en særlig velegnet ramme for vuggestuebørns kommunikative deltagelse. Projektet viste
også, at den pædagogiske praksis i forbindelse med sangaktiviteterne er afgørende for børnenes
deltagelsesmuligheder. Det er disse fund, artiklen vil være centreret om.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 5 |
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Vol/bind | 28 |
Udgave nummer | 28 |
Sider (fra-til) | 42-49 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 2 nov. 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- vuggestue
- Uddannelse, professioner og erhverv
- pædagog
- Læring, pædagogik og undervisning
- sproglig praksis
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen
Daugaard, L. M. (Projektdeltager), Højholt, M. (Projektdeltager) & Kristensen, I. S. (Projektdeltager)
01/01/18 → 31/12/19
Projekter: Projekt › Forskning
Fil