Abstract
Kapitlet afslutter og perspektiverer en forskningsantologi. Det består af tre refleksioner. Den første sætter fokus på sårbarhed som tema i etik og filosofi, den anden på sårbarhed i pædagogik, mens den tredje fokuserer på sårbarhed som tematisk indhold og æstetisk formprincip i undervisningen. De tre refleksioner belyser sårbarhed som relationelt fænomen i et større økosystem. Som afslutning perspektiveres til en fænomenologisk litteraturdidaktik, der kaster et kritisk lys på forholdet mellem æstetisk oplevelse og faglig analyse af tekster.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Litteratur og sårbarhet |
Redaktører | Adriana Margareta Dancus, Silje Hernæs Linhart, Annika Bøstein Myhr |
Antal sider | 21 |
Udgivelsessted | Oslo |
Forlag | Universitetsforlaget |
Publikationsdato | 2021 |
Udgave | 1 |
Sider | 271-291 |
Kapitel | 13 |
ISBN (Trykt) | 978-82-15-05452-0 |
ISBN (Elektronisk) | 978-82-15-05453-7 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- litteraturstudier
- hermeneutisk metode
- Læring, pædagogik og undervisning
- Sårbarhed