Abstract
Hvad sker der hvis vi i pædagogisk og psykologisk udviklingsarbejde forsøger at træde ud og væk fra de kategorier vi forstår interaktioner gennem, og heri kan anskue samspil på helt nye måder? Teksten proklamerer for et arbejde med menneskelige dynamikker, der er inspireret af socialkonstruktionismen men også suppleret at kropsfænomenologiens fokus på kropslig væren-i-verden som en form for metodisk anerkendelse. Her fremhæves derfor sensitivt udviklingsarbejde for at undgå distancerede ekspert- og iagttagerpositioner, og i stedet, på nye måder, anerkende de felter vi arbejder med. Derigennem kan der skabes nye forståelser for deltagelsesmåder, samspil, konflikter og ikke mindst udviklingsmuligheder.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Pædagogisk psykologisk tidsskrift |
| Vol/bind | 4 |
| Udgave nummer | 4 |
| Sider (fra-til) | 379-389 |
| Antal sider | 11 |
| ISSN | 1903-0002 |
| Status | Udgivet - 2011 |