Abstract
Grundtanken i "Sansespor" er, at skriveudvikling hænger sammen med skrivelyst. Elevernes personlige følelser, sansninger, oplevelser, associationer og indre billeder medfører en glæde ved selve skriveprocessen, der gør skrivningen meningsfuld og afspejler sig i kvaliteten af den endelige tekst.
I læremidlet bringes elevernes egne undersøgelser, eksperimenter og konkrete erfaringer i spil. Det sker ud fra en sanse- og oplevelsesbaseret tilgang, hvor der er tid til at stoppe op, sanse og inspireres til et konkret forestillingsindhold - uden forudgående fokus på krav om genrer og sprogbrug.
"Sansespor" er inspireret af stedsteori og nyere forskning inden for creative writing.
"Sansespor; Mødesteder" henvender sig til 7.-8. klasse.
I læremidlet bringes elevernes egne undersøgelser, eksperimenter og konkrete erfaringer i spil. Det sker ud fra en sanse- og oplevelsesbaseret tilgang, hvor der er tid til at stoppe op, sanse og inspireres til et konkret forestillingsindhold - uden forudgående fokus på krav om genrer og sprogbrug.
"Sansespor" er inspireret af stedsteori og nyere forskning inden for creative writing.
"Sansespor; Mødesteder" henvender sig til 7.-8. klasse.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Frederiksberg |
---|---|
Udgave | 1 |
Antal sider | 29 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7211-194-0 |
Status | Udgivet - 10 nov. 2021 |