Abstract
Sauna og samvær kan udmærket kobles med et sundhedstjek, og sygepleje kan dermed læres i uvante rammer. Det er, hvad Metropols Sundhedsklinik gør i Sjællandsgade Bad på det centrale Nørrebro i København. Her tilbyder de sygeplejestuderende og en underviser i samarbejde med andre professioner borgerne et sundhedstjek som et ekstra curriculært tilbud til studerende.
Artiklen er skrevet på baggrund af et års erfaring med undervisning på en gammel badeanstalt. Den erfaringsbaserede viden suppleres med udsagn fra de studerendes evalueringer af læringsaktiviteten.
De studerende oplever et nyt samspil mellem teori og praksis i et praksisnært miljø. At lære i et miljø med stor diversitet medfører, at de studerende lærer at jonglere med forskellige kommunikative redskaber og en vifte af viden.
Som underviser er det spændende at undervise i et miljø fuld af energi, samtidig med at relationen til de studerende er anderledes. De studerende skal ikke bedømmes, de er der frivilligt, og det er brugerne også.
Keywords: Diversitet, badeanstalt, sundhedstjek
Artiklen er skrevet på baggrund af et års erfaring med undervisning på en gammel badeanstalt. Den erfaringsbaserede viden suppleres med udsagn fra de studerendes evalueringer af læringsaktiviteten.
De studerende oplever et nyt samspil mellem teori og praksis i et praksisnært miljø. At lære i et miljø med stor diversitet medfører, at de studerende lærer at jonglere med forskellige kommunikative redskaber og en vifte af viden.
Som underviser er det spændende at undervise i et miljø fuld af energi, samtidig med at relationen til de studerende er anderledes. De studerende skal ikke bedømmes, de er der frivilligt, og det er brugerne også.
Keywords: Diversitet, badeanstalt, sundhedstjek
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Sygeplejersken |
Vol/bind | 115 |
Udgave nummer | 9 |
Sider (fra-til) | 78-82 |
ISSN | 0049-3856 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- sygepleje