Seks centrale analytiske forhold med relevans for undervisningen i bæredygtig udvikling

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Undervisning i bæredygtighed vil typisk inddrage konkrete ”sager”, hvor en udvalgt lokalitet/region oplever en problemstilling – f.eks. dansk landbrugs indvirkning på vandmiljøet, eller hvorledes vandmangel omkring Jordan-floden påvirker folks levevilkår. Undervises der i sådanne eksemplariske problematikker ud fra et bæredygtigheds-perspektiv, vil det være relevant at inddrage ét eller flere af seks analytiske forhold.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan
Vol/bind39. årgang
Udgave nummer115
Sider (fra-til)57-66
Antal sider10
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - dec. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Bæredygtig udvikling
  • FN 2030 mål
  • Geografi didaktik

Citationsformater