Simulationsdidaktik og de studerendes professionelle udvikling

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Med afsæt i en vedvarende efterspørgsel på brobygning mellem teori og praksis argumenterer kapitlet for, at simulation kan udgøre et 'tredje læringsrum', et særligt 'space', hvor teori og praksis kan bringes i møde på måder, der kan understøtte de studerendes professionelle udvikling. Simulation betragtes i kapitlet som en praksis i sin egen ret, der kan aktualisere og udvikle forskelligartet viden. På den baggrund opregnes en række pejle mærker og anbefalinger til en eksplicit simulationsdidaktik, som gør forbindelserne mellem teori og praksis til genstand for fælles refleksion og samtale, både før, under og efter simulationen i en vekslen mellem handling og videnbaseret refleksion.
    OriginalsprogDansk
    TitelSimulationsbaserede undervisningsmetoder : fra teori til praksis
    RedaktørerJette Henriksen, Johanne Grøndahl Glavind, Vibeke Røn Noer
    Antal sider18
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagGad
    Publikationsdato28 apr. 2022
    Sider43-60
    Kapitel2
    ISBN (Trykt)9788712065517
    StatusUdgivet - 28 apr. 2022

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • didaktik
    • professionel udvikling
    • simulationsundervisning

    Citationsformater