Simulationslæring: best practice

Carsten Juul Jensen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    I dette essay vil jeg argumentere for, hvordan sundhedsprofessionelles og -studerendes læring i simulationsrummet kan karakteriseres som bedste læringspraksis. Argumentationen tager afsæt i en beskrivelse af kaos i klinisk praksis anno 2015 med en forventning om kritiske refleksioner med afsæt i evidensbaseret viden. Herefter reflekterer jeg over simulationslæringskonteksten, der i min optik er mere end læring af tekniske færdigheder, og endelig diskuterer jeg transfer fra virkeligheden i klinisk praksis til
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer1
    TidsskriftUddannelsesnyt
    Vol/bind26
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)4-6
    Antal sider3
    ISSN1602-0162
    StatusUdgivet - 2015

    Emneord

    • sygeplejerskeuddannelsen

    Citationsformater