Abstract
Praksisnær skoleudvikling med det pædagogiske personale som aktører kan med fordel designes som faglige læringsfælleskaber, hvor der er tid og rum til at forberede sig og samtidig udvikle praksis. I den forbindelse er det vores erfaring, at der mangler fokus på kommunikationsfaglige færdigheder og voksenpædagogiske kompetencer, når det pædagogiske personale samarbejder om udvikling af det gode praksisfælleskab. Der mangler tid til refleksion.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 9 |
Tidsskrift | Folkeskolen |
Vol/bind | 2018 |
Udgave nummer | 02 |
Sider (fra-til) | 34-35 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 0015-5837 |
Status | Udgivet - 25 jan. 2018 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Læring, pædagogik og undervisning