Skab faglige fællesskaber – og lad lærerne lære af hinanden: Lærere er uddannet til at undervise børn, men ikke nødvendigvis til at arbejde med voksnes læreprocesser. Lektorer opfordrer skoler til at udvikle praksis ved at bruge fagteam til faglig refleksion og ikke kun faglig forberedelse.

Ole Christensen, Britta Vejen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Praksisnær skoleudvikling med det pædagogiske personale som aktører kan med fordel designes som faglige læringsfælleskaber, hvor der er tid og rum til at forberede sig og samtidig udvikle praksis. I den forbindelse er det vores erfaring, at der mangler fokus på kommunikationsfaglige færdigheder og voksenpædagogiske kompetencer, når det pædagogiske personale samarbejder om udvikling af det gode praksisfælleskab. Der mangler tid til refleksion.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer9
    TidsskriftFolkeskolen
    Vol/bind2018
    Udgave nummer02
    Sider (fra-til)34-35
    Antal sider2
    ISSN0015-5837
    StatusUdgivet - 25 jan. 2018

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • Uddannelse, professioner og erhverv
    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater