Skab rum for sproglig deltagelse: Tidlig literacy – tidlig numeracy. Et indskolingsprojekt i Frederiksberg Kommune 2016-2018

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

68 Downloads (Pure)

Abstract

I 2015 ønskede Frederiksberg Kommune tiltag, der på langt sigt kunne løfte elevernes resultater i matematik og læsning, og søgte derfor støtte til projekt Tidlig literacy – tidlig numeracy, der prioriterede en bred sprogstimulerende indsats baseret på et tættere samspil mellem lærere og pædagoger.
Fokus i projektet var praksisnær kompetenceudvikling af pædagoger, børnehaveklasseledere og lærere i indskolingen mhp. konkrete og løbende praksisændringer, der understøtter børnenes, især de særligt udfordredes, læse- og skrivekompetence og matematiske kompetence. Skolernes pædagogiske ledere,
læsevejledere og matematikvejledere skulle være omdrejningspunkt for forankring på skolerne og i kommunen.
OriginalsprogDansk
Antal sider20
StatusUdgivet - 6 dec. 2018

Emneord

  • sproglig udvikling

Citationsformater