Projekter pr. år
Abstract
I 2015 ønskede Frederiksberg Kommune tiltag, der på langt sigt kunne løfte elevernes resultater i matematik og læsning, og søgte derfor støtte til projekt Tidlig literacy – tidlig numeracy, der prioriterede en bred sprogstimulerende indsats baseret på et tættere samspil mellem lærere og pædagoger.
Fokus i projektet var praksisnær kompetenceudvikling af pædagoger, børnehaveklasseledere og lærere i indskolingen mhp. konkrete og løbende praksisændringer, der understøtter børnenes, især de særligt udfordredes, læse- og skrivekompetence og matematiske kompetence. Skolernes pædagogiske ledere,
læsevejledere og matematikvejledere skulle være omdrejningspunkt for forankring på skolerne og i kommunen.
Fokus i projektet var praksisnær kompetenceudvikling af pædagoger, børnehaveklasseledere og lærere i indskolingen mhp. konkrete og løbende praksisændringer, der understøtter børnenes, især de særligt udfordredes, læse- og skrivekompetence og matematiske kompetence. Skolernes pædagogiske ledere,
læsevejledere og matematikvejledere skulle være omdrejningspunkt for forankring på skolerne og i kommunen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 20 |
---|---|
Status | Udgivet - 6 dec. 2018 |
Emneord
- sproglig udvikling
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Tidlig Literacy - tidlig numeracy
Hannibal, S. S. (Projektdeltager), Andersen, M. W. (Projektdeltager), Kaas, T. (Projektdeltager), Freil, O. (Projektdeltager), Reusch, C. F. (Projektleder), Hannibal, S. S. (Projektdeltager), Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, M. W. (Projektdeltager), Kaas, T. (Projektdeltager), Freil, O. (Projektdeltager), Anker, M. (Projektleder) & Reusch, C. F. (Projektleder)
01/01/16 → 31/12/18
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil
Aktiviteter
- 1 Andet
-
Afslutningskonference for projekt Tidlig literacy - tidlig numeracy, afholdt af Frederiksberg Kommune
Andersen, M. W. (Andet), Hannibal, S. S. (Andet), Freil, O. (Andet), Basse, L. (Andet) & Reusch, C. (Andet)
6 dec. 2018Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
Fil