Skal vi bare droppe teksterne? Turbodansk - et aktionslæringsprojekt

Susanne Arne-Hansen, Dorte Østergren-Olsen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

    Abstract

    Turbodansk er et undervisningsforløb finansieret af midler fra Undervisningsministeriet, men igangsat og tilrettelagt af læsekonsulent Karen Maass og konsulent for integration og mangfoldighed Mona Engelbrecht med henblik på at udvikle intensive, motiverende læseforløb for skoletrætte og læsesvage elever i 6.-8. klasse. Denne rapport er kommet i stand på foranledning
    af Københavns Kommune og søger gennem et aktionslæringsforløb i tilknytning til turboforløbene at generere viden om, hvordan undervisning af elevgruppen kan kvalificeres, og at evaluere det samlede turboforløb på baggrund af de involverede parters udsagn på et afsluttende evalueringsmøde.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider65
    StatusUdgivet - jun. 2011

    Citationsformater