"Skibet blev sat i søen" - oplevelser og erfaringer fra E-klasseprojektets første modul

Lotte Løntoft Mathisen, Peter Errboe Jensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

I dette kapitel sættes fokus på E-klasseprojektets start (modul 2). Kapitlet
er skrevet af en underviser og en klinisk vejleder og er bygget op over de tre
rum, som undervisningen på modulet var bygget op over: Det kliniske rum,
det teoretiske rum og det fælles rum. Indledningsvis beskrives modulets fastlagte
rammer, og efterfølgende belyses oplevelser og erfaringer fra undervisningens
tre rum. Som klinisk vejleder gør Lotte Løntoft Mathiesen rede for
sine oplevelser og erfaringer i det kliniske rum, og som underviser på modulet
gør Peter Errboe Jensen rede for sine oplevelser og erfaringer i teorirummet.
Sammen reflekterer forfatterne over oplevelser og erfaringer fra det fælles rum.
Kapitlet er en fortælling om projektets start og om E-klassens første modul i uddannelsesforløbet.
Fortællingen handler om, hvordan projektet – skibet – blev
søsat og er et udtryk for forfatternes subjektive oplevelser med E-klassen set fra
henholdsvis den kliniske vejleders og underviserens perspektiv. Vi vil således i
kapitlets beskrivelser og analyser bevæge os mellem forskellige oplevelser og perspektiver,
der samtidig understøttes af evalueringsrapporterne (Troldborg J.,
Finderup J. og Nielsen C. 2010).
OriginalsprogDansk
TitelVekselvirkninger og samspil : mellem teoretiske og kliniske studier i sygeplejerskeuddannelsen
RedaktørerKaren Borgnakke
Antal sider20
Vol/bind1. oplag
ForlagSystime
Publikationsdato2014
Udgave1. udgave
Sider106-125
ISBN (Trykt)978-87-9311-433-3
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • e-læring

Citationsformater