Skole-hjem-samarbejde i et ressourceperspektiv

Birgit Orluf, Susanne Hvilshøj

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Elever lærer mere når deres læring understøttes af et tæt skole-hjem-samarbejde. Udviklingsprojektet Forældre som Ressource har vist at det med enkle didaktiske overvejelser er muligt at inddrage forældrene og deres viden og erfaringer i skolens faglige undervisning til gavn for alle elever. Afsættet for projektet og for dette kapitel er et ressourceperspektiv der indebærer at forældre eller andre betydningsfulde voksne anses for væsentlige bidragydere til elevens faglige udvikling.
OriginalsprogDansk
TitelKom ind i sproget. Undervisning af tosprogede elever
RedaktørerLone Wulff, Stine Kragholm Knudsen
Antal sider20
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdatojan. 2017
ISBN (Trykt)978-87-500-4941-8
StatusUdgivet - jan. 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • undervisning af tosprogede

Citationsformater