Abstract
Elever lærer mere når deres læring understøttes af et tæt skole-hjem-samarbejde. Udviklingsprojektet Forældre som Ressource har vist at det med enkle didaktiske overvejelser er muligt at inddrage forældrene og deres viden og erfaringer i skolens faglige undervisning til gavn for alle elever. Afsættet for projektet og for dette kapitel er et ressourceperspektiv der indebærer at forældre eller andre betydningsfulde voksne anses for væsentlige bidragydere til elevens faglige udvikling.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Kom ind i sproget. Undervisning af tosprogede elever |
Redaktører | Lone Wulff, Stine Kragholm Knudsen |
Antal sider | 20 |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | jan. 2017 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-4941-8 |
Status | Udgivet - jan. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- undervisning af tosprogede